Wydawnictwo ALTER powstało w 2011 roku. W naszej ofercie znajdują się tytuły z zakresu szeroko rozumianej humanistyki, literatury naukowej i popularnonaukowej, m.in. historycznej, antropologicznej i archeologicznej. Dodatkowo, w przystępnej dla każdego ...
[Czytaj więcej]Nicola Lagioia
Tytuł oryginału:
La ferocia
(2014 by Giulio Einaudi Editore Spa)
Tłumaczenie:
Anna Wójcicka
Wydanie I, Kraków 2018 (Wydawnictwo Alter)
Publikacja dofinansowana przez Włoski Instytut Kultury w Krakowie
(Pubblicazione finanziata con il contibuto dell’Istituto Italiano di Cultura di Cracovia)
Klara jest dziewczyną uwodzicielską i magnetyczną. Ostatni raz, kiedy ją widziano, przemierzała nago krajówkę łączącą Bari z Taranto. Jest to historia dwóch młodości, pasjonującej miłości między bratem i siostrą, jednej rodziny, metropolii, błędów rodziców, które przełożyły się na dzieci, świata, w którym pieniądze mogą zdziałać wszystko, aż do momentu, kiedy jest na to za późno. W samym centrum znajduje się ciało dziewczyny zamknięte w spojrzeniach tych wszystkich, którzy wierzyli, że mogą je posiąść. Wszystko to w otoczce zgubnej i okrutnej żądzy władzy, kierującej się atawistycznymi, wręcz zwierzęcymi instynktami.
Wybrane recenzje z prasy:
„Bogata [proza] bezbłędnie włada alegorią, realizmem społecznym, dramatem rodzinnym i mitem, aby zbudować powieść wielopłaszczyznową i ekspansywną”.
— Chicago Review of Books
„Dzikość jest obrazem tragedii rodzinnej, a jednocześnie w samym sercu powieść zgłębia dwie rywalizujące ze sobą wizje człowieczeństwa jako dzikiego i deterministycznego oraz transcendentnego i z wolną wolą”.
—The Guardian
„Lagioia w niezwykły sposób przedstawia szaleństwo swoich bohaterów – nie opisuje ich z zewnątrz, lecz narracją nieustannie oscyluje pomiędzy przeszłością a przyszłością, przeczuciem a żalem”.
— Corriere della Sera
„Opowieść o rodzinie, bogactwie, Włochach i człowieczeństwie zagmatwanym i w nieprzyzwoity sposób roztrwanianym. Mocna, doskonale skonstruowana powieść”.
— Internazionale
„Historia, która rozdziela dwie młodości, jedną rodzinę, jedno miasto, winy rodziców zagnieżdżone w słabości dzieci, i opowiada o świecie, w którym pieniądze mogą wszystko naprawić aż do momentu, kiedy jest na to za późno”.
— La Repubblica